2020. június 4., csütörtök

Jó szomszédi (v)iszony

Gondoltam, leírom ezt a történetet, hogy megmaradjon itt is, emlékbe.

A karanténban feltűnt, hogy az új szomszédaink napközben is többször csapkodták az ajtót. Mióta beköltöztek, rendszeresen becsapták este későn, amikor megérkeztek, vagy bejöttek az esti cigizés után.

Mivel én is egész nap itthon vagyok, ezért elég zavaró volt a napközbeni csapkodás. A bejárati ajtókon volt is figyelmeztetés, hogy halkan csukjuk az ajtót, és egy ideje azokat valaki leszedte...

Ki is figyeltem, hogy ők csapkodnak, mert mikor egyik ajtón bejöttek, és a saját lakásukba bementek, akkor is csapódott az ajtó.

Párszor nagyon felhúztam magam esténként. Mikor 10 után próbánék elaludni, és ők izomból bevágják, pedig rugó is van rajta, hogy épp csak visszalendüljön, de ne csapódjon. Ki is próbáltam, nem lehet átlagos ajtócsukással az ajtót becsapni, mert a kis szerkezet ütéscsillapítóként funkcionál rajta. Szóval biztos voltam benne, hogy direkt csinálják, hogy annyira meglendítik, hogy az már csapódik...vagy még löknek egyet rajta, hogy biztosan bezáródjon, különben kintről is simán be lehet nyitni. De én ezt halkan szoktam megoldani...szóval úgy is lehet.

Egy ilyen, már sokadik, csapkodós nap és este után, másnap rákerestem az interneten, hogy mit kell ilyen helyzetben tenni, írni. És találtam pár jó sablont, a zajszint csökkentésére való kérelemhez.
Így hát írtam nekik egy udvarias levelet, amiben megkértem őket, hogy ha lehet, este ne csapkodjanak már...és bedobtam a postaládájukba. Névtelenül.

Tudtam, melyik volt az a pillanat, amikor elolvasták, mert utána egész délután csapkodtak. És a felső szomszédék is, akikkel jóban vannak. Még másnap egész nap is csapkodtak. Akkor kezdtem megbánni, hogy jeleztem feléjük, és majdnem felfedtem magam, olyan mérges voltam!

Másnap aztán elmúlt a vihar, nem volt több csapkodás. Pedig már kezdtem utánna nézni, hogy milyen telefonszámot hívjak, hogy hivatalosan is értesítsék őket.

Most már a következő az lesz, mikor megkérem őket, hogy ne itt a külső bejárat előtt cigizzenek, ha lehet, mert az a füst pont az ablakunkon száll be, ha épp nyitva az ablak...és mindig szét kell nézzek, vagy hallgatózzak, hogy amikor ők ide kimennek, akkor ne hagyjam nyitva az ablakot, mert úgysem a friss levegő fog bejönni :(




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése