2020. június 4., csütörtök

Identitás-tudat, Trianon 100 évfordulóján



1920-2020 

🇬🇧 A day to remember.
04.06.1920.

I was born in Romania, as a Hungarian. I lived in Hungary, as a Hungarian. Now, I am a Hungarian from the UK. You see?! Borders don't change that identity.
But I am a christian. So my main home will be in Heaven! 



🇭🇺 Egy nap, amire emlékezünk.
1920.06.04.

Romániában születtem, magyarként.
Éltem Magyarországon, magyarként.
Most magyar vagyok az Egyesült Királyságból. Érted? A határok nem változtatják meg az identitást.
De keresztény vagyok. A legfōbb otthonom a Mennyben lesz!

Ezt osztottam meg ma az instagram oldalamon. Én ebben nőttem fel, mindig is tudtam, mi a Trianon. Mert az őseim és így az én életemet is gyökeresen megváltoztatta. Fizikailag. Egy határ felhúzása. Emberek bekorlátozása egy másik országba. Az anyaországtól elszakított magyarok áldozatai lettek egy fölöttük meghozott döntésnek. Az őseim és én éltünk benne. Ez is egy örökség.

Attól, hogy ez a változás megtörtént, mi nem szűntünk meg magyarnak lenni. Fájdalmas az igazságtalanság, ami a múltban történt. De azt hiszem, visszavonhatatlan. Akik más országban éltünk, tapasztalhattunk sok bántást is emiatt. Magyarországon meg amiatt, hogy Romániából költöztünk oda...Egyedül itt, az Egyesült Királyságban nem tapasztaltam még kirekesztő bánásmódot amiatt, hogy nem brit-angol vagyok. És itt jött elő igazán bennem a kérdések sorozata, hogy ki is vagyok?!

Minden bemutatkozás után, amikor mélyebben elbeszélgettünk magunkról, és előjött, hogy Magyarországról jöttem, de amúgy Romániában születtem...van, akinek itt is meg kell mondanom, hogy attól én még magyar vagyok :) Magyarnak születtem, és amíg élek, magyar leszek!

Ezt senki nem veheti el. Egyszer azt olvastam, hogy mindenki a saját anyanyelvén imádkozik és számol a legkönyebben, és tényleg így van. Be lehet gyakorolni idegen nyelven is, de alapból magyarul jön :)

Hálás vagyok, hogy amikor mások megkérdőjelezték, és esetleg kijavítottak, vagy megpróbáltak meggyőzni arról, hogy én nem is vagyok igazi magyar- például, amikor ide kiköltöztünk- Isten megvigasztalta a szívemet, és visszaadta az identitástudatomat. A magyart is, és azt is, hogy elsősorban az Ő gyermeke vagyok, bárhol is vagyok.

Ezzel a békességgel a szívemben tudom, hogy elsősorban keresztény ember vagyok ezen a földön, és a Mennybe tartok. Az az én igazi hazám.

És ha egyszer gyermekeim lesznek, őket is erre szeretném nevelni. Hogy tudják, hogy kik ők itt a földön, de fontosabb legyen az, hogy hova tartanak! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése