2021. június 6., vasárnap

Pedagógusnap


Pedagógusnap kapcsán hálás vagyok, hogy olyan ovónénik, tanítók, és tanárok neveltek, tanítottak, hogy élmény volt nekem az oviba, iskolába járni, lenni. Tudok sorolni olyan nagyszerű pedagógusokat, akik biztosan hatással voltak rám abban, hogy én is ezt a pályát választottam. És az egyetemen is sokat tanultam, sok jó példát láthattam. 
Nem csak a tananyagra, hanem az életre is készítettek ezek a pedagógusok. Azzal, amilyenek ők voltak, ahogyan éltek, gondolkodtak, ahogyan velem, velünk bántak. Ők jelen voltak értem, értünk, és ezért én is jelen akartam lenni a következő generáció nevelésében. 
Mikor középiskolásan egyszer találkoztam szeretett ovónénimmel, és megkérdeztem, mit szól ahhoz, hogy én is óvodapedagógus szeretnék lenni, sosem felejtem el, amit válaszolt: 
"Egy nőnek, azon túl, hogy feleség és édesanya lehet, a legszebb hivatása az, hogy ovónéni."  És igaza volt! 👩‍👧‍👦👶👦👧


Ez is egy aranyos kép, nagyon közel áll az igazsághoz az esetemben! Bár nem mindig ilyen mesés óvonéninek lenni.


Ez pedig nagyon igaz! Bár én nem direktbe tanítom a kicsiket, én is látom azt, hogy ahhoz, h jó pedagógus legyek, folyamatosan van és lehet és kell fejlōdnöm. Ahhoz, hogy olyan valaki legyek, aki segíteni tudja ōket a fejlōdésben és a mindennapos felfedezéseikben, ismereteik, képességeik bōvítésében. Én is nevelem ōket az élet alapvetō dolgaira. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése