2021. június 1., kedd

:)


Nem akarok lázadó lenni, meg lázadásra buzdítani. De nekem tetszik ez a mondat. :) ;) Megfogott, mikor pár hete megláttam, olvastam. Nyilván, kell számolni a többit is, kinek mit, csak hogy tudjuk, mik a lehetőségeink. De áldásokat, hálaokokat számolni igazán különleges! A Bibliában is találunk felszólítást, bátorítást arra, hogy adjunk hálát, és egy ének részlete is eszembe jutott, ami arra bátorít, hogy tartsuk számon az áldást, ami Istentől jön: "...nézd az áldást, nézd meg egyenként...lásd, az Úr kezéből mennyi jó is ért." 
Nincs minden percben rajtam a hálaok-találó szemüvegem, így én is szoktam panaszkodni, sajnos. Úgy is vettem észre, hogy a munkahelyen, a munkatársaimmal is könnyebb megtalálni és beleállni azokba a témákba, amikről lehet egy jót panaszkodni. De ha időben észre veszem magam, hogy épp hogyan is alakul a beszélgetésünk, amit nem feltétlenül én kezdek panaszkodva, igyekszem megtoldani egy "de legalább ..." félmondattal, kiemelve valami pozitívat, valami hálaokot. Azt hiszem, ez így reális. Hiszen nem tagadjuk le a problémákat, a negatívumokat, de ott van mellette a hálaok, a 'mégis miért örülhetünk'. 
A 'well-being' kurzus kapcsán olvastam arról, hogy alapvetően az emberi lélek nem bírja feldolgozni, elhordozni a sok negatív érzést, tapasztalatot hosszútávon, mert nem erre lettünk teremtve. Egy kiterjedt kutatás eredményeként azt állapították meg, hogy legjobb, ha a pozitív-negatív érzéseink 3:1 arányban oszlanak meg. Tehát minden negatív érzésünkre kellene 3 pozitív érzés, tapasztalás. Így lehetünk érzelmileg egészségesek. És a hálaadás egy kulcsfontosságú eleme annak, hogy pozitív érzelmeket tapasztaljunk meg. Sőt, Istent dicsőítjük vele. Ez így kihat az érzelmi és a spirituális jólétünkre is. 

Ahogy hazajöttünk a vakációzásunkból, gyorsan elő is vettem a hálanaplóm, és leírtam mindent, ami eszembe jutott az elmúlt napokból. :) Tehát számolom is, és szeretnék minimum ezerig eljutni, amit Ann Voskamp könyvének elolvasása után határoztam el. Dáviddal együtt is gyakoroljuk, kinek mikor megy jobban a hálaok-keresés. :) 

Közelebb visz egymáshoz is és Istenhez is! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése