2021. június 2., szerda


Bár a tengert nem tudtam magammal hozni, néhány új kagylóhéjat igen! Pár napig a fürdőszobában voltak, olyan volt, mikor kezet mostunk, mintha még a tengerparton lennénk. 😉 Kicsit meg kellett tisztogatni őket, így először szappanos vízbe áztattam be, aztán bevetettem az öblítőt is.. egyet viszont ki kellett dobni, mert büdös volt és nem tudtam a belsejét kipucolni..
Alapvetően a csigalépcsőszerű csavarodottak a kedvenceim, de most a jobb alsó lett az új kedvencem. Megvan mindkét oldala, nyitni és zárni lehet. Eszembe jutott róla az igazgyöngy története. Még gyerekként úgy hallottam, hogy amikor homokszem kerül a kagyló belsejébe, az sérti az élő kagylót, ezért bevonja egy anyaggal. Minnél jobban sérti a homok a kagylót, annál több anyagot von a kagyló a homokszem(ek) köré, és abból lesznek a legszebb, legértékesebb igazgyöngyök. Tanulságos folyamat, gyakran eszembe jut, amikor erre a kagylóra nézek. 

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Igazgy%C3%B6ngy Itt találtam róla bővebb információt is. 🙂

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése