2018. március 7., szerda

Utazás Angliába #2

Még sosem utaztunk repülővel Debrecenből, ez egy új élmény volt. Nagyon korán keltünk és indultunk, és elég fáradtak voltunk (legalábbis én nagyon!). A csomagokat rendben feladtuk, viszont durván leellenőriztek, jobban, mint mikor Pestről indultunk. Zokniban sétáltunk át a kapun, a laptopokat be kellett kapcsolni, hogy lássák, nem robban...A fényképezőgépet is.
Utána ott a váróban hüledeztünk, mert nagyon drága volt a fél literes ásványvíz, úgyhogy vettünk egyet, aztán utántöltöttük a mosdóban :P
Lassan teltek az órák, de elérkezett a beszállás ideje is :) Késés volt egy picit, de úgy emlékszem, behoztuk a lemaradást a levegőben ;)
9-re (itteni idő szerint 8-ra már Londonban voltunk). Busszal mentünk Lutonból a Victoria Station-re, majd onnan később egy másik busszal utaztunk még 8 vagy 9 ?! órát Penzance-ig. Hosszú még belegondolni is, elég is volt egy napra ennyi utazás, főleg a buszok közti várakozással együtt számítva. Ott este tízkor értünk a szállásunkra, nagyon klassz kis szoba volt, fürdővel, bekészített reggelivel másnapra.
14.-én voltunk a városban körülnézni, találtunk egy szép parkot,  csodaszép virágokkal, játszadoszó mókusokkal. Vásároltunk a Lidl-ben is, és megnéztük a tengert is, bár addigra már esett az eső. Hatalmas hullámok voltak, jól kicsapott a járdára is, van róla videónk ;)
Este átcsoportosítottuk a ruháinkat, a két 10kg-os bőröndött megtömtük 11-12kg-ig, így lett a 20-asból 15 kg. Valahogy sikerült kisakkozni :)
Másnap, 15.-én reggel mentünk a kis transzferbusszal a Lands End-re, onnan indult a kisrepülőnk. (asszem, fél egykor, kár, hogy nem írtam le hamarabb, máris elfelejtem az időpontokat :( )

A pilótával együtt 8-an voltunk a fedélzeten, mögöttünk és legelöl volt még egy-egy hely. Nagyon érdekes volt, hogy minket is lemértek, és a súlyunk alapján ültettek be a gépbe, hogy kiegyenlítődjön a két oldal terhelése. Olyan volt, mint egy kis játékrepülő, majdnem!
Kb. 20 percet repültünk, nagyon szép volt a látvány, szikrázó napsütés volt, és nem voltunk nagyon magasan. Megérkeztünk a St. Mary's szigetre, onnan máris vittek a hajóhoz, amivel átjöttünk a Trescora. A hajókázás kicsit rázósabb volt, nagyon himbálózott a hajó a hullámokon.
Már mindenütt tudtak az érkezésünkről, mindenki kérdezte, hogy mi vagyunk az új pár? A kikötőben is már vártak ránk, kis furgonnal hoztak a szállásunkra.
Ana, a Cottage Department vezetője már várt ránk, és bekísért a tetőtéri szobánkba :) Mindent megmutatott, elmagyarázott a főépületen belül, és hagyott pihenni délutánra.
Másnap, pénteken 10-re mentünk a főépületünkbe, ami egy nagy raktárhelyiség is, de van ott iroda, konyha, mosdó, különböző tárolóhelyiségek...Miután átnéztük a papírokat, kitöltöttünk még néhány dokumentumot, és bemutatkoztunk mindenkinek, akivel csak találkoztunk, délután elmentünk Ana-val megnézni néhány cottage-t. Régebbit, modernebbet, kisebbet-nagyobbat, tengerpartit, erdőben levőt...szóval a legkülönbözőbbeket mutatta meg, hogy jobban belelássunk. Voltunk vásárolni is (A bevásárlókocsiban toltam hazáig a termékeket, mert itt van közel az üzlet, de nem volt nálunk szatyor :P), és ebédszünetünk is volt :)
Szombat reggel egy kis takarítással indítottunk a főépületünkben, aztán a délutánunk szabad volt, és a vasárnapunk is. Megkaptuk a szolgálati bicikliket, egyenruhát, esőálló kabátot, és a hátizsákokat, meg az összes tisztítószert és eszközt, amit használni fogunk az elkövetkező időszakban.
Hétvégén lazítottunk, és kicsit körbekirándultuk a szigetet, meg az Abbey Garden-t :)

Így telt az első pár napunk a szigeten. Már lassan egy hónapja itt vagyunk, úgyhogy írnom kell még az eltelt időszakról, de majd egy következő bejegyzésben ;)